Næste udsendelse: 23:55 Kulturkalenderen (G)

TV i dag

  • 22:35FV19 - Valgdebat: Klog, grøn og sikker (G)
  • 23:55Kulturkalenderen (G)Vi ser nærmere på ugens kulturelle begivenheder.
  • 00:0022Nyheder (G)
  • 00:10FV19 - Mød partiet Kristendemokraterne (G)
  • 00:35Møde i Region Hovedstaden d. 14. maj 1. del (G)
  • 02:10Møde i Region Hovedstaden d. 14. maj 2. del (G)
  • 03:05FV19 - Valgfolkemøde 2. del (G)Vær med, når vi tester politikere på deres ærlighed med det gode, gamle spil “Jeg Har Aldrig…”. Det er politikernes mulighed for at få nagende byrder væk fra skuldrene og gå til valget med ren, nyskuret og kridhvid samvittighed. Politikere: Alexander Grandt (Soc. dem), Joachim Hjorting (Kons) og Karsten Hønge (SF) Vært: Preben Dahl
  • 03:25FV19 - Valgdebat: Klog, grøn og sikker (G)
  • 04:59FV19 - Mød partiet Kristendemokraterne (G)

Krydstogtvækst glæder Destination Bornholm

Nu er de første krydstogsturister landet på Bornholm. Og dem vil det vælte ind med hele sæsonen. Fra 2018 til 2019 er de turister nemlig steget med 50 procent.
Selvom krydstogtturisterne er et niche-segment i det store turistbillede på Bornholm, så er det er segment der er steget markant det sidste år, og det glæder Pernille Kofod Lydolph, Direktør hos Destination Bornholm.

- Det er altså 30.000 passagerer, vi har haft en 50 procents vækst fra 2018 til 2019. Så 30.000 passagerer og 15.000 besætningsmedlemmer, der i alt over de næste måneder kommer til Bornholm. Det betyder altså noget.

Pernille Kofod Lydolph, Direktør hos Destination Bornholm, henviser til en undersøgelse der er lavet for Destination Bornholm, at hele 97% at krydstogtturisterne går i land når de kommer til Bornholm.

- De er med til at generere omsætning ude i de bornholmske butikker. Og derfor har det en stor betydning for Bornholms turisme.

Der er altså ingen tvivl om at det er godt for Bornholm, at det her niche-segment kommer til Bornholm.

- Det er godt fordi det er et supplement til den øvrige turisme vi har. Og det vi ofte ser er jo at krydstogtturisterne kommer igen og det genererer altså ikke kun omsætning nu og her, men også over tid, slutter Pernille Kofod Lydolph, Direktør hos Destination Bornholm.

Aktuelle programmer på Play