Næste udsendelse: 22:00 22Nyheder

TV i dag

  • 21:05Fra lade til landevej - Slib og sæder (3:12) (G)Bilen er langsomt blevet skilt ad, og mens der i 3. afsnit rodes lidt under Taunussen, er bilentusiasten Ole Bramsgaard også gået igang med et omfattende slibearbejde. Og så bliver det gamle, udslidte interiør kørt til sadelmageren, som skal give det nyt liv.
  • 21:30Et lettere liv - Det er en vanesag 1:2 (G)Bornholmerne bliver tungere og tungere ligesom resten af verden, og med vægten følger en række af sundhedsproblemer. I en dokumentar i to afsnit undersøger vi, hvorfor det er så svært at styre kiloene, og hvad kan vi gøre for at undgå, at vores liv bukker under for vægten.
  • 22:0022Nyheder
  • 22:09Vejret i morgen (G)
  • 22:10ÆGTE | ØFØDT (G)Det er nu over et år siden, at STX'erne rykkede ind i det nye campus sammen med alle de andre uddannelser på øen. Men hvad er status? Er alle blevet venner, eller er stemningen lunken?
  • 22:15Sprogblomster (G)Gæt med om bornholmske ord. Se med, når Joakim Lind Tranberg endnu en gang forsøger at holde panelet i kort snor.
  • 23:10Et lettere liv - Det er en vanesag 1:2 (G)Bornholmerne bliver tungere og tungere ligesom resten af verden, og med vægten følger en række af sundhedsproblemer. I en dokumentar i to afsnit undersøger vi, hvorfor det er så svært at styre kiloene, og hvad kan vi gøre for at undgå, at vores liv bukker under for vægten.
  • 23:35Fra lade til landevej - Slib og sæder (3:12) (G)Bilen er langsomt blevet skilt ad, og mens der i 3. afsnit rodes lidt under Taunussen, er bilentusiasten Ole Bramsgaard også gået igang med et omfattende slibearbejde. Og så bliver det gamle, udslidte interiør kørt til sadelmageren, som skal give det nyt liv.
  • 00:0022Nyheder (G)
  • 00:15Sprogblomster (G)Gæt med om bornholmske ord. Se med, når Joakim Lind Tranberg endnu en gang forsøger at holde panelet i kort snor.
  • 01:05Et lettere liv - Det er en vanesag 1:2 (G)Bornholmerne bliver tungere og tungere ligesom resten af verden, og med vægten følger en række af sundhedsproblemer. I en dokumentar i to afsnit undersøger vi, hvorfor det er så svært at styre kiloene, og hvad kan vi gøre for at undgå, at vores liv bukker under for vægten.
  • 01:30Krimimessen: Leif Davidsen (G)Leif Davidsen har skrevet en række krimier, der foregår i Østeuropa. Han er på regionernes scene på Krimimessen 2016 med vært Brian Christensen fra TV2 Bornholm.
  • 01:55Bornholm knokler - Smed (G)I denne omgang af Bornholm Knokler prøver vi kræfter med jobbet som smed. Der skal svejses og arbejdes på materiale til luftfartsindustrien, og der er nok udfordringer når man f.eks. aldrig har prøvet at svejse.
  • 02:30Mens du sover (9:12) (G)Vi er taget på natreportage for at møde nogle af dem der arbejder, mens du sover.
  • 03:00Flere sider af Lene Dybdahl (G)Fantasyforfatter Lene Dybdahl fortæller om sin bog "Skyriel".
  • 03:30Guld fra gemmerne (G)Guld fra Gemmerne besøger museer i hele Danmark. Denne gang besøger vi Aars, Viborg, Varde, Stege, Tange og Marstal.
  • 03:55På sporet af Bornholm - fra Aakirkeby - Nexø (G)I dette afsnit skal vi fra Aakirkeby til Nexø. Det sidste stræk på den bane, som startede jernbanefeberen på Bornholm. Her skal vi forbi Pedersker og Kanikkegaard Station, men også Ugleenge kurven, hvor toget en dag kørte af sporet.
  • 04:30Nationalpark Thy (31:52) (G)Hvad har virket i kampen mod hybenroserne? Vi er med eksperterne på klitheden for at se resultatet.
  • 05:00Fra lade til landevej - Slib og sæder (3:12) (G)Bilen er langsomt blevet skilt ad, og mens der i 3. afsnit rodes lidt under Taunussen, er bilentusiasten Ole Bramsgaard også gået igang med et omfattende slibearbejde. Og så bliver det gamle, udslidte interiør kørt til sadelmageren, som skal give det nyt liv.

BAT er bedst til kundeservice

Forbrugerrådet Tænk har undersøgt trafikselskabernes kundeservice og har kåret BAT til uofficielle danmarksmestre.
Passagerer er gået undercover for at teste 14 trafikselskabers kundeservice på web og telefon. Flixbus har klarer sig bedst online, men ifølge passagerne har BAT den bedste kundeservice.

BAT vinder prisen, fordi de håndterer opkald, service og afslutning af sagen bedre end de andre trafikselskaber.

Ifølge Anja Philip, der er formand i Forbrugerrådet Tænk er prisen i særlig grad lavet for at hylde medarbejderne.

- Kundeservicepriserne er lavet for at hylde de gode eksempler og inspirere til endnu bedre service i den kollektive transport. Der kan nemlig være en tendens til at fremhæve alle de negative ting, når snakken falder på den kollektive transport, men der sidder medarbejdere, der hver dag knokler for at yde en god kundeservice over for passagererne. Og de skal hyldes, siger Anja Philip, der er formand i Forbrugerrådet Tænk.

BATs medarbejdere får også ros af Forbrugerrådet Tænk og bliver beskrevet som imødekommende, vidende samt hurtige og dygtige til at få sendt passagerne videre.

Aktuelle programmer på Play