Næste udsendelse: 23:10 Silles Hus - julehygge og æbleflæsk (G)

TV i dag

  • 22:40Livet på landet - Juletræer og julestue (G)Livet på landet er igen taget på besøg på Knuthenlund, der så småt er gået i gang med juleforberedelserne. Juletræerne, der skal sælges, er mærket op, godsejer Susanne Hovmand-Simonsen skal godkende årets juleplatte og julestuen i gårdbutikken skal planlægges. Produceret i år 2015.
  • 23:10Silles Hus - julehygge og æbleflæsk (G)Julen nærmer sig og i Silles Hus har stemningen indfundet sig. Over bålet bliver der lavet æbleflæsk. Til den søde tand er der chokolade med topping og vi får et bud på, hvordan en gren kan blive til en smuk knagerække.
  • 23:35Helt ærligt - hvem drikker og ryger mest? (10) (G)Hvem er vi, alle os der bor i Hovedstadsregionen? Hvordan har vi det med maden, trafikken, motion, med jyske tilflyttere og i det hele taget med hinanden?
  • 00:0022Nyheder (G)
  • 00:10Stafetten - Princie Falk Lindahl (G)Princie Falk Lindahl er født og opvokset i Helsingør. Hun blev vild med Bornholm på en cykelferie, og hun bor nu syd for Almindingen på et landsted med mand og barn. Princie Falk Lindahl er deltids folkeskolelærer og arbejder på at blive selvforsynende med mad.
  • 00:40Silles Hus - julehygge og æbleflæsk (G)Julen nærmer sig og i Silles Hus har stemningen indfundet sig. Over bålet bliver der lavet æbleflæsk. Til den søde tand er der chokolade med topping og vi får et bud på, hvordan en gren kan blive til en smuk knagerække.
  • 01:10Bornholm knokler - Svineproducent (G)På St. Muregård, mellem Klemensker og Olsker, produceres der smågrise og det er en omstændig proces. Vi er kommet med ind i maskinrummet, hvor man ikke skal være bange lort, når fremtidens flæskestege og kotelletter produceres.
  • 01:35Månedens foredrag - Bjørn Ørding Thomsen (G)Bjørn Ørding Thomsen fortæller om Den sorte død og dens efterfølgende virkninger
  • 02:35Mens du sover (1:12) (G)Vi er taget på natreportage for at møde nogle af dem der arbejder, mens du sover.
  • 03:00Bornholm knokler - Postbåden Peter (G)Mange tusinde turister og bornholmere tager hvert år til Christiansø, og en del af dem tager Postbåden Peter. Båden som igennem mange år har fragtet godt til og fra danmarks østligste punkt, men hvad laver man egentlig som skipper og bedstemand ombord på det gamle træskib? Det finder vi ud af i dag i Bornholm Knokler.
  • 03:30Fra lade til landevej - Krise i klubben (6:12) (G)I dette afsnit besøger vi Ole Bramsgaard i hans fintænkningsværksted på matriklen i Rønne. Her ordner han de små finesser til den gamle Taunus, og selvom det går godt, kommer der uventede problemer, da hans elskede skruefællesskab trues på sin eksistens.
  • 04:00Vild Med Dyr - Signalkrebs (G)Selv om det vrimler med signalkrebs i de danske åer og vandløb hører de faktisk ikke til i den danske natur. Men for vaskebjørnene i Aqua er de en sand delikatesse. Så i dag må Anna Louise give et nap med når der skal deles indfangede godbidder ud.
  • 04:30Nationalpark Thy (31:52) (G)Naturprogram fra Nationalpark Thy
  • 05:00Stafetten - Grethe Viborg (G)Grethe Viborgs liv har altid været og er stadig fyldt med aktivitet. Hun har fra barnsben dyrket gymnasik og underviste senere i flere årtier. I dag løber hun og træner sin krop i Nyvest Centret. Derudover er hun med i flere foreninger og hjælper for eksempel gigtramte i gigtcentret i Rønne.

BAT er bedst til kundeservice

Forbrugerrådet Tænk har undersøgt trafikselskabernes kundeservice og har kåret BAT til uofficielle danmarksmestre.
Passagerer er gået undercover for at teste 14 trafikselskabers kundeservice på web og telefon. Flixbus har klarer sig bedst online, men ifølge passagerne har BAT den bedste kundeservice.

BAT vinder prisen, fordi de håndterer opkald, service og afslutning af sagen bedre end de andre trafikselskaber.

Ifølge Anja Philip, der er formand i Forbrugerrådet Tænk er prisen i særlig grad lavet for at hylde medarbejderne.

- Kundeservicepriserne er lavet for at hylde de gode eksempler og inspirere til endnu bedre service i den kollektive transport. Der kan nemlig være en tendens til at fremhæve alle de negative ting, når snakken falder på den kollektive transport, men der sidder medarbejdere, der hver dag knokler for at yde en god kundeservice over for passagererne. Og de skal hyldes, siger Anja Philip, der er formand i Forbrugerrådet Tænk.

BATs medarbejdere får også ros af Forbrugerrådet Tænk og bliver beskrevet som imødekommende, vidende samt hurtige og dygtige til at få sendt passagerne videre.

Aktuelle programmer på Play