Næste udsendelse: 13:30 12Nyheder (G)

TV i dag

  • 13:3012Nyheder (G)
  • 13:34Vejret i aften (G)
  • 13:5014Nyheder
  • 13:58Vejret i aften (G)
  • 14:00DM i Skills
  • 15:0014Nyheder (G)
  • 15:08Vejret i aften (G)
  • 15:10Mellem os (G)
  • 15:3514Nyheder (G)
  • 15:46Vejret i aften (G)
  • 15:50Sprogblomster (G)TV 2/Bornholms sprogleg, hvor to hold dyster om at gætte hinandens ord fra det bornholmske ordlager.
  • 16:3014Nyheder (G)
  • 16:39Vejret i aften (G)
  • 17:0017Nyheder
  • 17:04Vejret i morgen
  • 17:05Hjemme i Aarsdale (G)Vi har alle hjemme et sted. Christian Ribergaard er taget til Årsdale for at finde ud af, hvem det er, der har hjemme i Årsdale.
  • 17:50Kulturkalenderen (G)Vi ser nærmere på ugens kulturelle begivenheder.
  • 18:0018Nyheder
  • 18:02Mellem os (G)
  • 18:04Vejret i morgen (G)
  • 18:30Mit Bornholm - Solvej Poulsen (G)Hestetræner Solvej Poulsen viser os sit yndlingsted på Bornholm.
  • 18:35360 Hardy Jensen er ankermand i studiet, når ugens aktuelle emne bliver debatteret.
  • 18:59Kofoeds Naturperler - Stokkelund (G)De største naturattraktioner kender vi, men der findes mange mindre og næsten hemmelige naturperler på Bornholm. Følg med når Naturvejleder Jens Kofoed viser rundt i Stokkelund og Gudhjem Plantage.
  • 19:3019.30Nyheder
  • 19:49Vejret i morgen (G)
  • 19:50360 (G)Hardy Jensen er ankermand i studiet, når ugens aktuelle emne bliver debatteret.
  • 20:15Stafetten - Kim KofoedKim Kofoed er tilfældigvis bosat få hundrede meter fra sit barndomshjem i Rønne. Han har været aktiv i Knudsker Idrætsforening fra barnsben. Inspireret af sin hustru har han gennemført flere Ironmen. Kim Kofoed arbejde i Fiskerikontrollen.
  • 20:45Mellem os
  • 21:10Kulturkalenderen (G)Vi ser nærmere på ugens kulturelle begivenheder.
  • 21:15Kulturreportagen - Olsker Elsker Kor (G)Olsker fik i efteråret 2017 et helt nyt kor. Koret er for alle, og det er blevet godt modtaget i lokalområdet. Omkring 50 sangere kommer mere eller mindre fast og øver i Ols Kirke.
  • 21:20ÆGTE | ØFØDT (G)
  • 21:30DM i Skills - torsdagens sammendrag
  • 22:0022Nyheder
  • 22:09Vejret i morgen (G)
  • 22:10SådanmarkDe bedste historier fra hele Danmark og dagens gæst: Frida Hallqvist
  • 22:40360 (G)Hardy Jensen er ankermand i studiet, når ugens aktuelle emne bliver debatteret.
  • 23:05Mellem os (G)
  • 23:3022Nyheder (G)
  • 23:40360 (G)Hardy Jensen er ankermand i studiet, når ugens aktuelle emne bliver debatteret.
  • 00:05Sådanmark (G)De bedste historier fra hele Danmark og dagens gæst: Frida Hallqvist
  • 00:35Mellem os (G)
  • 01:00Billeddetektiverne (G)I den her udgave af Billedetektiverne medvirker fire personer, der alle bidrager med deres fortællinger om det gamle Bornholm.
  • 01:25Månedens foredrag - Maria Tuniszewska-Ringby (G)Maria Tuniszewska-Ringby fortæller om flugter over Østersøen under den Kolde Krig med Bornholm som pejlemærke.
  • 02:15Bornholmske smalfilm - KBH Havn og Østbornholmske dampskibsselskab (G)Vi kigger på gamle filmstrimler fra dengang, Østbornholmske Dampskibsselskab sejlede mellem fem bornholmske byer og København.
  • 02:50Krimimesse 2015 - Jørgen Lange Thomsen (G)Blod, mord og spænding var på dagsordenen under Krimimessen i Fængslet i Horsens. Værter og journalister fra syv TV 2-regionalstationer interviewede forfattere og markante personligheder med særlig tilknytning til stationens sendeområde.
  • 03:15Sådanmark (G)De bedste historier fra hele Danmark og dagens gæst: Frida Hallqvist
  • 03:45360 (G)Hardy Jensen er ankermand i studiet, når ugens aktuelle emne bliver debatteret.
  • 04:10Mellem os (G)
  • 04:40Stafetten Anne Sofie Meldgaard (G)Anne Sofie Meldgaard er billedkunstner. Hun er tilflytter fra København, og hun bor med mand og to børn i den gamle stationsbygning i Åløse ved Almindingen. Anne Sofie har klare meninger om livet, sin kunst og Bornholm. Hun elsker øen, og er ikke så bekymret over, at der bliver færre indbggere - så længe de der bor på Bornholm deler hendes glæde for øen.
  • 05:10Sådanmark (G)De bedste historier fra hele Danmark og dagens gæst: Frida Hallqvist

FV 2015: K rammer ved siden af i kampagne

En forsker mener, at Konservative ramte ved siden af i sin valgkampagne i 2011 og er på vej til at gøre det igen.
28,5 millioner kroner. Så mange penge brugte De Konservative ifølge partiets egne regnskaber på at føre valgkamp i 2011, og det var næstflest af alle partier. Alligevel havde partiet dengang et skuffende valg og endte som Folketingets mindste.

Et kig på de aktuelle meningsmålinger viser, at De Konservative igen i år kan være på vej mod et skuffende valg.

Det kan skyldes, at partiet rammer forbi sin målgruppe med sine valgkampagner, siger Johannes Andersen, der forsker i valg og politisk kommunikation på Aalborg Universitet.

- De Konservatives kampagne er et eksempel på en kampagne, der er kammet over. Partiet har rigtig svært ved at holde fast i de tidligere konservative vælgere og samtidig svært ved at få fat i nogle nye, siger Johannes Andersen og fortsætter:

- De Konservative har valgt at køre den her stop-kampagne, som jo er en form for protest. Men på den måde mister de grebet om de traditionelle konservative vælgere.

Siden folketingsvalget i 2011 har De Konservative dog to gange overrasket både meningsmålingsinstitutterne og politiske kommentatorer.

Det skete ved kommunalvalget og europaparlamentetsvalget, hvor De Konservative fik valgresultater på henholdsvis 8,6 procent og 9,1 procent. Så det kan være, at den endelige dom vil se anderledes ud, når danskerne har afgivet deres stemme.

Hverken forskning eller historien tyder på, at dyre valgkampagner nødvendigvis er vejen til vælgernes krydser. Eksempelvis havde Enhedslisten et kanonvalg i 2011 til trods for, at den kun brugte 2,6 millioner på at føre valgkamp.

Karina Kosiara-Pedersen, der er kampagneforsker og lektor ved Københavns Universitet, mener dog, at penge godt kan spille en rolle under en valgkamp.

Også selvom antallet af kampagnekroner ikke nødvendigvis afgør partiets størrelse.

- Der er ikke en direkte sammenhæng, men penge giver nogle muligheder. Det er muligt at være mere professionel i kampagnen både i forhold til at finde ud af, hvilke budskaber der skal promoveres, og hvordan de skal præsenteres og formidles, siger hun.

Og her kan rigere partier have en fordel, siger Karina Kosiara-Pedersen.

- Det er muligt, at et rigere parti ikke har flere annoncer, men at de er målrettet netop de vælgere, de kan overbevise, fordi der ligger meget analyse bag, siger hun.

Under valgkampen i 2011 blev De Konservatives valgkampsbudget kun overgået af Venstre, der brugte 31,6 millioner kroner. På tredjepladsen kom Socialdemokraterne, der skød 23,2 millioner kroner i sin valgkamp.