Iværksætterevent på Campus var succes

Tre unge iværksættere formåede at få godt fat i de studerende på Campus Bornholm, under et arrangement mandag.
Det var en kæmpe succes, da Fonden for Entreprenørskab Bornholm og Business Center Bornholm afholdt deres første fælles iværksætter-event i går for 300 bornholmske Campus elever.

Det konstaterer Tau Rebecca Mikkelsen, der er regionsleder
i Fonden for Entreprenørskab Bornholm.

Anledningen til gårsdagens arrangement var lanceringen af den nye fælles website www.youngbusiness.dk, som tilbyder gratis sparring og hjælp til de helt unge iværksætter.

Arrangementet bød på oplæg fra tre af Danmarks mest succesfulde iværksættere, der alle sprang ud i iværksætteriet allerede som studerende.

Festsalen på Campus Bornholm i Søborgstræde var godt fyldt og stemningen helt i top, da de tre iværksættere fortalte deres inspirerende iværksætter-historier og opfordrede de unge bornholmere til at følge deres drømme og være medskabere af deres egen fremtid.

Det var tre ildsjæle, der stod på scenen og delte deres erfaringer på godt og ondt. Ingen af dem lagde skjul på, at det kræver blod, sved og tårer at lykkes som iværksætter og at alle begår fejl. Også store fejl. Men det er fejlene man lærer af og tilfredsstillelsen ved at arbejde med det, man brænder for, overskygger alt det andet. Så den fælles opfordring til de unge bornholmere lød: Bare spring ud i det!

Eventets tre oplægsholdere var:

Den 21-årige serie-iværksætter Andreas Nielsen, hvis første iværksætter-eventyr var et halvt ton bind og tamponer, som aldrig rigtig blev en salgssucces. Han fortalte om inspirationskilder som Arnold Schwarzenegger og Albert Einstein. Om at få afslag på alle sine jobansøgninger og blive den yngste foredragsholder nogensinde og konferencier til Danmarks største konference for online markedsføring.

Den succesfulde unge iværksætter Jesper Juel Jensen fra Ideanote. Hans foredrag handlede om Ideanotes rejse fra en kælder i Buddinge til en virksomhed med 15 ansatte, investorer og kontor på Østerbro. Og om at turde møde uanmeldt op til et møde for 200 direktører og stjæle taletid for at sælge sin idé.

Stephanie Skov fra Floatinggrip er en fremadstormende kvindelige iværksættere, som har designet et internationalt storsælgende vægbeslag til PlayStation og Xbox. 25-årige Stephanie Skov fortalte om et brændende ønske om at blive iværksætter og jagten på den gode idé. Den kom endelig for nogle år siden, da hun flyttede sammen med sin kæreste – og hans PlayStation.

Dagens konferencier var radiovært Anders Kanberg fra iværksætter-programmet ”De 6 hatte” på radio 24-7. Han styrede slagets gang og stillede uddybende spørgsmål til de tre iværksættere, således at publikum fik maksimalt udbytte af de tre dygtige og erfarne unge iværksættere.