Vognmand frygter dårlig service

Henrik Ingemannsen, der er vognmand hos DanTaxi Bornholm, frygter, at lukningen af det lokale bestillingskontor vil medføre dårlig service til kunderne.
Nyheden om, at DanTaxis lokale bestillingskontor lukker ved udgangen af maj måned næste år, vækker ikke begejstring blandt selskabets medarbejdere. Vognmand Henrik Ingemannsen frygter, at lukningen får betydning for den service, som kunderne oplever i dag.

- Det er lidt frustrerende, at bestillingskontoret skal lukke. Vi har nogle ovre, der passer vores telefoner om aftenen og i weekenden, og det er ikke altid, at de bliver passet optimalt. Det frygter vi meget, fordi der er noget mere at tage hensyn til i dagtimerne, siger Henrik Ingemannsen og fortætter:

- Servicen vil blive forringet, fordi medarbejderne i København ikke har lokalkendskab. De har ingen chance for at fortælle vores kunder, hvornår de kan blive hentet de forskellige steder. F.eks. hvis man skal hente folk til en julefrokost flere forskellige steder, så kan de jo ikke vide, hvor lang tid det helt præcis tager mellem hvert sted. Det bliver også svært, når vi vognmænd heller ikke kan ringe til damerne på kontoret, hvis der lige er noget, vi er i tvivl om, lyder det fra Henrik Ingemannsen.

Den bornholmske chauffør er også bange for, at både dobbeltbookninger, spildkørsel og manglende struktur bliver en del af hans nye dagligdag.

- Der bliver ofte lavet dobbeltbookninger, når medarbejderne i København passer telefonerne, så vi er flere taxaer, der kører ud til samme tur. Det er jo ikke optimalt, når vi ikke er flere biler på Bornholm, at man så "smider" bilerne væk på den måde, lyder det fra vognmanden.

DanTaxi Bornholm er øens eneste bestillingskontor.