Bornholmslinjen vil informere bedre

Efter flere aflysninger i løbet af efteråret har Bornholmslinjen erkendt, at selskabet ikke har beredskabet til at informere tilfredsstillende om aflysningerne.
Blæsevejret den 23. oktober betød, at Express 1 blev aflyst, og erstatningen blev en tur med Povl Anker til Køge. Efterfølgende har Bornholmslinjen fået meget kritik af håndteringen af denne og andre aflysninger.

Rederiet erkender, at man ikke har informeret godt nok.

- Vi har fået meget fortjent kritik af, at vores aflysninger er faldet for sent, siger kommunikationschef Jesper Maack.

Fra Bornholms Passagerforening er kravet til kommunikationen klar.

- I forhold til forsinkelser forårsaget af vejret, så har vi et behov for, at de kommer så tidligt som muligt, siger formand Ann Hartl.

Bornholmslinjen er nu gået i gang med at lave nye retningslinjer for beskeder om ændringer i driften. Desuden vil man sørge for at selskabets kundeservice er klar til at tage telefoner, når der forekommer aflysninger og ændringer.